Opinia zespołu nauczycieli Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej w Puławach:
Materiały ćwiczeniowe:
- szata graficzna – atrakcyjna, barwne ilustracje, przykuwające uwagę dzieci,
- wykorzystanie ilustracji realistycznych,
- ćwiczenia przejrzyste, uporządkowane, od łatwiejszych do trudniejszych,
- zagadnienia dostosowane do możliwości intelektualnych uczniów,
- na uwagę zasługują zdjęcia przedstawiające rzeczywiste – realistyczne obrazy, np. warunki
pogodowe, sytuacje społeczne.
Zeszyt do kaligrafii:
- atrakcyjna czarno – biała forma, pozwalająca dziecku na skupieniu uwagi na wykonywanym
zadaniu,
- uwaga dziecka nie jest rozproszona na kolorowych elementach.
Poznaję litery:
- atrakcyjne karty – szata graficzna,
- dziecko ma możliwość wodzenia palcem po wyznaczonym śladzie litery,
Karty matematyczne:
- monografia liczby przedstawiona w sposób atrakcyjny, ładna szata graficzna, obraz czytelny.
Treści społeczne:
- dotyczą sytuacji z życia codziennego, przedstawiają problem i co bardzo ważne, wskazówkę jak go należy poprawnie rozwiązać, jak poprawnie się zachować, jeżeli dziecko znajdzie się w takiej sytuacji,
- informacje przekazane są w prosty sposób, język zrozumiały dla ucznia,
- nauczyciel na bazie podanego materiału, ma możliwość głębszego przeanalizowania ukazanego problemu w oparciu o wybraną przez siebie metodę (dostosowaną do możliwości uczniów, np. scenkę sytuacyjną)."
„Materiały proponowane w katalogu są według mojej opinii opracowane bardzo pragmatycznie - treści odnoszą się do sytuacji codziennych z jakimi dziecko spotyka się w swoim życiu. Opracowanie graficzne treści jest przejrzyste i nie zawiera zbędnych elementów, które rozpraszają uwagę ucznia. Stopniowanie i zróżnicowanie trudności w kartach pracy zostały zastosowane w zadaniach o zbliżonych treściach, co ułatwia dziecku dedukcję i samodzielne wnioskowanie. Materiał jest kompletny: zawiera treści społeczne i środowiskowe, matematyczne, polonistyczne (kaligrafia, czytanie sylabowe ) w kontekście zmieniających się pór roku. Uważam, że jeżeli całość materiału jest tak opracowana jak przedstawione próbki, to proponowany zestaw optymalnie wpisuje się w specyficzne potrzeby naszych uczniów."